جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله احمد جنتی امام جمعه‌موقت تهران گفت: مردم ودانشمندان ایران برای ادامه کار و رسیدن به انرژی هسته‌ای صلح آمیز بسیج شده‌اند وعقب نشینی هم نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در آستانه‌اربعین حسینی در اجتماع پرشور نمازگزاران در خطبه‌دوم گفت: راهپیمایی مردم درروز ‪ ۲۲‬بهمن امسال شعار واحدی داشت، مرگ برآمریکا و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

وی افزود: ایران‪ ۷۰‬میلیون جمعیت دارد و حرف خود را زده‌اند، اما آمریکا هنوز این صدا به گوشش نرسیده و اروپا هم دنبال آمریکا حرکت می‌کند.

جنتی اضافه‌کرد: صدور قطعنامه برضد ایران هم ازتلاش‌های آمریکا است و باایجاد جنگ‌های روانی می‌خواهند دنیا را نسبت به ایران بدبین کنند.

وی گفت: آمریکا این مساله را مطرح می‌کند که ایران می‌خواهد سلاح درست بکند و این امر سبب شده تا همسایگان حساس شوند و افکار عمومی دنیا را نیز با این تلاش‌ها فریب داده‌اند.

امام جمعه ‌موقت تهران افزود: نقض حقوق بشر و نبود دمکراسی در ایران از دیگرالقائات آمریکا برضد جمهوری اسلامی است و واشنگتن تلاش دارد از این راه دو دستگی ایجاد کند.

وی افزود: امروز پرده‌های فریبکاری و ادعاهای دروغین آمریکا برای همه روشن شده، آنها به‌عنوان دستیابی به سلاح کشتار جمعی وارد عراق شدند و چیزی نیافتند.

جنتی اضافه کرد: آمریکا در افغانستان ، لبنان و فلسطین شکست خورد و سیاست ‌های خاورمیانه‌ای واشنگتن نیز به شکست منجرشد و حالا درصدد جبران این شکست‌ها است .

وی گفت: شکست‌های آمریکا موجب نارضایتی مردم این کشور شده و می‌گویند ‪ ۴۰۰‬میلیارد دلار در عراق هزینه شده ، در حالی که هزینه غیرمستقیم آن دو هزار میلیارد دلار اعلام شده است ، همچنین کشته شدن افراد زیادی براثر جنگ از دیگر عواقب حضور آمریکا در عراق است.

وی تاکید کرد: آمریکا قطعا و حتما در خون‌هایی که در عراق ریخته می‌شود شریک است و مردان، زنان و کودکان بیگناه براثر این اقدامات جان خود را از دست می‌دهند.

خطیب نمازجمعه تهران، گفت: برخی عالم‌نماها می‌گویند شیعیان دارند اهل سنت را در عراق می‌کشند، اما باید بگویم که این اقدامات نه از سوی شیعه صورت می‌گیرد و نه توسط سنی ، بلکه به اسم مبارزه با تروریست و زیر پوشش آمریکا و انگلیس این اتفاقات در عراق روی می‌دهد.

وی درادامه گفت برگزاری اجلاس پاکستان که‌با هدف عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی صورت گرفت ، باعث تعجب است ، زیرا نمایندگانی که از کشورهای اسلامی در این اجلاس شرکت داشتند، آبروی خود را بردند.

جنتی اضافه کرد: امروز مردم دنیا و فلسطین حاکمیت اسراییل بر سرزمین‌های اسلامی و قدس شریف را نمی‌پذیرند ، عجیب است که نمایندگان مذکور اسراییل را درقبال تخریب مسجد الاقصی محکوم نکردند.

خطیب نمازجمعه تهران، افزود: قرار است اجلاسی در عراق تحت عنوان نشست همسایگان عراق برپا شود که در آن اعضای شورای امنیت و کشورهای حاشیه خلیج فارس حضور یابند و در آن عراق از دست مردم و حاکمیت آن کشور گرفته شود و به تشکیلاتی آمریکایی واگذار شود.

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام واشنگتن این است که درعراق هرکه حضور داشته‌باشد، اهمیتی ندارد، بلکه این کشور برای جبران شکست‌های آمریکا دربست در اختیارش قرار گیرد

کد خبر 17431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز